יום א', י’ באדר תשע”ח
דף הבית בבית ספרנו מרחבי הכיתות חדר מורים יצירת קשר
המתן. בטעינה...







.

בתי קרן לומדת בבי"ס "שקמים" שנים רבות. בתחילת דרכי כהורה במערכת החינוך המיוחד חשתי בחסרונם של פעילויות שלדעתי הילדים בבית הספר זקוקים להם. לפיכך הצטרפתי לוועד ההורים שהיה די מצומצם ולקחתי חלק בעשייה. עם פרישתו של היו"ר הקודם, הסכמתי לקבל על עצמי את רשות הוועד תוך שימת דגש שלכל כתה בבית הספר יהיה ייצוג הולם בוועד ההורים, על ידי בחירת נציג אחד לפחות מכל כתה. באופן זה, הפך הוועד להיות מייצג נכון ופעיל עבור כל שכבות הגיל, ובכך יישמתי את האני מאמין שלי שבית הספר הוא מעין משפחה המורכבת מהתלמידים, מהצוות ומשפחותיהם. הגדרת תפקידו של יו"ר וועד הורים בבי"ס הינה כללית ואינה בהכרח מתאימה לצרכים של החינוך המיוחד. לכן, נדרש ממני לצקת לתפקיד תוכן בהתאם לחזוני ולאופיי. בכל פעילות עומדים לנגד עיני בראש ובראשונה התלמידים וצרכיהם. אני רואה בתפקידי מעין מגשרת. בכל נושא, פרויקט או קונפליקט אני דואגת לגבש את עמדת ההורים באופן דמוקרטי, לשמוע את עמדת הצוות שמגבשת ההנהלה, ולנהל דיון אמיתי עד מציאת פתרון משותף הטוב ביותר למען התלמידים. בעיניי אחד ההישגים החשובים ביותר הוא בניית מערכת יחסי עבודה טובה ונינוחה עם צוות בית הספר והעומדת בראשו. אמנם אני פועלת על פי חזוני ודרכי, אבל הניסיון מלמד כי חשוב להקשיב להצעות ההורים הבאים עם גישות שונות, כי הצעותיהם או הרעיונות שהם מעלים הובילו לא אחת לתוצאות נפלאות כגון "פינות השקט" המוקמות בימים אלה בבית הספר. רעיון זה מצטרף לשורה ארוכה של תחומים גשמיים ורוחניים שבהם פעלנו. מקצתם: · שיפוץ ובינוי כגון: חצר השכבה הצעירה, אולם הספורט והמעטפת החיצונית של מבנה השכבה הבוגרת · הקמת ספרייה · רכישת ציוד לחדר הכושר,למורות המקצועיות ולמטפלות הפרא-רפואיות · יצירת תקנון המטפל בכל ההיבטים של חיי הקהילה בבית הספר · מפגש חברתי לגיבוש הווי משותף למשפחות ולצוות · הרחבת הקשרים והפעילות המשותפת עם הקהילה · קיום הרצאות וסדנאות להורים לילדים אוטיסטים, גם אם אינם תלמידי בית הספר · הקמת והפעלת מועצת תלמידים בעוד שנה תסיים בתי את לימודיה בבית הספר, ואני אסיים את תפקידי. אני בטוחה כי היסודות האיתנים שבניתי יסייעו בידי היו"ר הבא להמשיך ולהוביל את פעילות הוועד בבית הספר גם בעתיד. עליזה זמיר